Monday, April 10, 2017

'Είμαι 'καλός άνθρωπος' ~ Ατμαν Νιτυνάντα



Είμαι 'καλός άνθρωπος'

Ένας από τους μηχανισμούς που 'τυφλώνει' την αντίληψή μας και μας κρατά υπό τον έλεγχό του είναι η ιδέα είμαι 'καλός άνθρωπος' ή ένας 'καθώς πρέπει άνθρωπος'.

Να ξέρετε ότι το 'είμαι καλός άνθρωπος’ και 'είμαι κακός άνθρωπος' είναι ιδέες του εγώ που σας κρατούν ταυτισμένους με το εγώ και εγκλωβισμένους στα 'παιγνίδια' του.

Όσο βλέπουμε τον εαυτό μας ως ένα 'καλό άνθρωπο', δεν μπορούμε να κάνουμε μια πραγματική πρόοδο στην πνευματικότητα, γιατί είμαστε απρόθυμοι να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει μέσα μας. Αλλά αν θέλετε να συνειδητοποιήσετε την αλήθεια δεν μπορείτε να αποφύγετε να δείτε τι πραγματικά είναι αναλήθεια ή η ψευδαίσθηση, δηλαδή, να δείτε το εγώ σας όπως είναι.

Θα πρέπει να δείτε πίσω από τη μάσκα της προσωπικότητας δια μέσου της οποίας το εγώ παίζει το 'καλός άνθρωπος' και τόσους άλλους ρόλους. Θα πρέπει να δείτε και να αποδεχτείτε ότι στο υποσυνείδητό σας, υπάρχουν από όλα τα είδη των κακόφωνων και απάνθρωπων ψυχολογικών οντοτήτων.

Δεν υπάρχει τίποτα να φοβηθείτε, αλλά παρά ταύτα θα πρέπει να έχετε το θάρρος να δείτε όλα τα άσχημα εγώ που υπάρχουν στον ψυχισμό σας, τα οποία σας κινούν σαν μια μαριονέτα και σας εμποδίζουν να συνειδητοποιήσετε την αληθινή φύση σας, η οποία είναι αιώνια ειρήνη, ελευθερία, πληρότητα και ευδαιμονία.

Χρειάζεται θάρρος για να δείτε ότι δεν είναι είστε 'ένας καλός άνθρωπος', όπως νομίζετε ότι είστε, και για να αντικρύσετε κατάματα τα κακόφωνα εγώ. Μόνο όταν δείτε όλα αυτά τα εγώ, τα παρατηρήσετε και τα ερευνήσετε, μπορείτε να αντιληφθείτε ότι δεν είσαστε αυτά τα άσχημα ψυχολογικά πλάσματα που φέρετε στον ψυχισμός σας και να τα εξαλείψετε.

Το εγώ δεν του αρέσει και φοβάται επίσης να δει τον εαυτό του. Για αυτό είναι αναγκαίο να παρατηρείτε τον εαυτό σας από μια 'θέση' πέρα ​​από το εγώ. Αυτή η ‘θέση’ είναι η εσωτερική σιωπηλή παρουσία μέσα σας, στο κέντρο σας, που είναι το σταθερό αμετάβλητο και ανέγγιχτο από ότι συμβαίνει στον ψυχισμό μας υπόβαθρο που κάνει κάθε εμπειρία δυνατή. 

Γνώριζε λοιπόν ότι είσαι αθάνατη, άχρονη και άμορφη Συνειδητότητα ​​πέρα ​​από το σώμα, τον νου και το εγώ. Γνώριζε ότι τίποτα από ότι συμβαίνει σε αυτά δεν μπορεί να σε αγγίξει και να σε επηρεάσει με κανένα τρόπο. Είσαι το φως της Συνειδητότητας που τα φωτίζει και κάνει δυνατή την εμπειρία τους.

Ανακάλυψε την εσωτερική σιωπηλή παρουσία στο κέντρο της ύπαρξης σου και στερέωσε την επίγνωση σου σε αυτή. Προσπάθησε να όσο μπορείς περισσότερο σε επίγνωση της εσωτερικής σιωπηλής παρουσίας στην διάρκεια της ημέρας και  να αυξάνεις αυτήν την ικανότητα μέχρι να εδραιωθείς σε αυτήν. Μην ξεχνιέσαι, μην αφήνεσαι να σε παρασύρουν οι αισθήσεις και τα καμώματα του νου. Προσπάθησε να είσαι σε εγρήγορση, άγρυπνος/η, ώστε να μην αφήνεις το εγώ να κλέβει την προσοχή σου και να μην επιτρέπεις να ταυτίζεται όλη την προσοχή σου με τα αντικείμενα, τις σκέψεις και τα συναισθήματα. Διατήρησε ένα 'μέρος' της προσοχής σου υπό τον έλεγχο σου, και κράτησε το σταθερά μέσα σου, επικεντρωμένο στην εσωτερική σιωπηλή παρουσία. Αυτή είναι η άγκυρα που μπορείς να πιαστείς για να μην χαθείς στα 'παιχνίδια' του εγώ (να μην ταυτίζεσαι με αυτά και τα θεωρείς ως δικές σου επιλογές).

Αν παραμένετε σταθερά σε επίγνωση της ζωντανής σιωπηλής παρουσίας μέσα σας (που είναι η αληθινή σας φύση), μπορείτε να παρακολουθείτε το εγώ να εκδηλώνεται, ως σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα, παρορμήσεις, επιθυμίες χωρίς να χάνεστε σε αυτά και να τα διαλύετε με κατάλληλα μέσα.

Από αυτή την θέση του παρατηρητή θα δείτε και θα συνειδητοποιήσετε ότι και το 'είμαι καλός άνθρωπος’ ή 'ένας καθώς πρέπει άνθρωπος' ήταν κι αυτό μια ιδέα του εγώ και θα συνειδητοποιήσετε ότι τελικά δεν είσαστε αυτή η ιδέα ή οποιαδήποτε άλλη ιδέα είχατε για τον εαυτό σας. Θα συνειδητοποιήσετε κάποια στιγμή ότι είσαστε αυτή η εσωτερική σιωπηλή παρουσία (που είναι το απεριόριστο φως της Συνειδητότητας), που πάντοτε ήταν μαζί σας αλλά δεν είχατε (καθαρή και πλήρη) επίγνωση της, εξ αιτίας της εξωστρέφειας του νου και της ταύτισης σας με τις μορφές.

Με την αφύπνιση μπαίνουμε στην ουσία της πνευματικής ζωής και της πορείας μας προς την απελευθέρωση από τον κύκλο των επαναγεννήσεων και της πλήρης ταύτισης μας με το παγκόσμιο Πνεύμα της ζωής.