Saturday, January 23, 2016

Η ταύτιση, η προβολή και η φαντασία ~ Άτμαν Νιτυανάντα


 Η ταύτιση, η προβολή και η φαντασία

Οι τρεις λειτουργείες με τις οποίες το εγώ αναπτύσσεται και τρέφεται είναι :

Η ταύτιση
η προβολή
η φαντασία

Αυτές οι τρεις ψυχολογικές καταστάσεις συμβαίνουν μηχανικά και σχεδόν συνέχεια επειδή ο άνθρωπος δεν βρίσκεται σε κατάσταση εγρήγορσης, αυτεπίγνωσης και δεν χρησιμοποιεί την διάκριση. Βρίσκεται δηλαδή σε μια μισοκοιμισμένη ή ονειρική κατάσταση μέσα στην οποία αντιλαμβάνεται την ψευδαίσθηση ως αληθινή και δεν αντιλαμβάνεται καθόλου την Αλήθεια που είναι συνεχώς παρούσα και είναι η αιτία της ύπαρξης του ως άνθρωπος και η αιτία και το φως που επιτρέπει κάθε εμπειρία να συμβαίνει και να γίνεται αντιληπτή.

Το εγώ προβάλλεται επάνω στα αντικείμενα και τους ανθρώπους ή στις σκέψεις και τις εικόνες που αναπαριστούν τα εξωτερικά αντικείμενα, ταυτίζεται με αυτά και φαντάζεται ότι τα αντικείμενα, οι άνθρωποι ή οι σκεπτομορφές έχουν τις ιδιότητες που το ίδιο το εγώ προβάλει σε αυτά και στην πραγματικότητα είναι μόνο δικές του δημιουργίες.

Κάθε φορά που το εγώ ταυτίζεται με ένα καινούργιο αντικείμενο, πρόσωπο ή σκεπτομορφή δημιουργείται ένα καινούργιο παρακλάδι του εγώ. Όταν ταυτίζεται το εγώ με μια ήδη υπάρχουσα κατάσταση ή εικόνα ενδυναμώνει και σταθεροποιεί αυτή την συγκεκριμένη εκδήλωση του.



Η Μέδουσα

Όλα τα παραπάνω είναι αλληλένδετα και το ένα τρέφει το άλλο. Το εγώ χάρη στην ικανότητα του να τροποποιείται και να αναπαράγεται μετατρέπεται σταδιακά σε μια πολύπλοκη και πολυδιάστατη ψυχολογική οντότητα που καταδυναστεύει το νου, την καρδιά και την ενέργεια μας προκαλώντας ανείπωτο πόνο και δυστυχία σε ατομικό, συλλογικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Οι αρχαίοι Έλληνες σοφοί συμβόλισαν το εγώ με την λερναία Ύδρα και τη Μέδουσα που είχε φίδια στο κεφάλι της αντί για τρίχες , δύο μυθικά τέρατα που δείχνουν την πολυπλοκότητα του εγώ αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να το εξολοθρεύσει κανείς.



Ο Περσέας αποκεφαλίζει την Μέδουσα

Αυτός όμως που διαθέτει τόλμη, θάρρος, σταθερή αποφασιστικότητα, πίστη, αυτοπεποίθηση, μεγάλη επιθυμία να φτάσει στην Αλήθεια και εργαστεί με συνέπεια και σταθερότητα μπορεί να απελευθερωθεί από το εγώ και να πετύχει την ένωση του με το Απόλυτο Κάλλος, το Εν του παντός και να ζει ελεύθερος και ευτυχισμένος σε αιώνια ειρήνη και μακαριότητα.

Ειρήνη , Αγάπη , Αρμονία